Armilo: Malsamoj inter versioj

[kontrolita revizio][kontrolita revizio]
Enhavo forigita Enhavo aldonita
Linio 79:
“La fino de la Malvarma Milito nutris la esperojn vidi la ĉeson de la atomarmilara konkurenco kiu dum tiom da tempo estis oponigante
[[Usono]]n kaj [[Sovetunio]]n”, estas dirata en informo de la ''Carnegie Endowment for International Peace''. La negocado pri la [[Malarmado|atoma malarmado kaj kontrolo]] estis kondukinta al malmuntado de centoj da atomaj armilejoj en la lastaj jaroj. En [[1991]], Sovetunio kaj Usono subskribis la Interkonsenton START I, kiu devigis tiujn du atomhavajn superpotencojn ne nur al limigo, sed ankaŭ al malgrandigo la unuan fojon en la historio de la nombro de strategiaj atom-ogivoj pretaj por ties lanĉado ĝis resti ĉe 6 000 unuoj por ĉiu flanko. Fine de [[2001]], ambaŭ landoj konfirmis ke ili estis plenumintaj la terminojn de la interkonsento. Krome, en [[2002]] oni subskribis la Interkonsenton de Moskvo, kiu devigas pluigi la malpliigon de la armilaro dum la venontaj dek jaroj ĝis alveni al kvanto de inter 1 700 kaj 2 200 unuoj.
 
La kapablo prepariĝi, manovri kaj ataki antaŭ la malamiko povus reagi kontraŭ la minaco montriĝis kiel decidiga avantaĝo, kaj ties uzado disvastiĝis inter ĉiuj la [[Armitaj fortoj|armebranĉoj]]. Tiele, al la uzado de teknologio de nevidebleco, jam menciita, oni aldonas la ekipadon de [[nokta vidkapablo]] disvolvigita por operacantaj unuoj en kondiĉoj de malmulta aŭ nenia videblo. La taskoj de viglado, de speciala risko, estis atribuita al [[Telestiraviadilo|telestiraviadiloj]], kiuj povas memdetruiĝi okaze de eventuala detektado. La kunordigo de la fortoj estis alia el la aksoj de la doktrino de nuntempaj militoj, kaj tiele oni montris per la enkonduko de sistemoj de [[kriptologio]] kaj novaj komunikiloj, same kiel de sistemoj de interrompo de la informaro de malamikoj.
{{redaktata}}
La disrupcióndisrompo de la infraestructuramalamika enemigainfrastrukturo, suties redspiona dereto inteligenciakaj ykaj susties comunicacioneskomunikado debedevas pasarfariĝi porper ella carácterkaraktero altamentetre informatizadoinformadikita de susties equiposekiparoj, por lo que ya ha comenzado a hablarse de la guerra digital como una nueva arma capaz de paralizar equipos, enviar órdenes confusas o simplemente sabotear estructuras del enemigo. La [[carrera espacial]], surgida como un episodio dentro de la [[Guerra Fría#Carrera Armamentística|carrera armamentística]], ha dado pie a plantear una hipotética guerra espacial que utilizaría [[Satélite artificial|satélites]] no sólo como [[Satélite de comunicaciones|medio de comunicación]] o [[satélite espía]]s, sino como armas efectivas contra la superficie.
La capacidad de prepararse, maniobrar y atacar antes de que el enemigo pueda responder a la amenaza se ha probado como una ventaja decisiva, y su uso se ha difundido entre todas las [[Fuerzas armadas|ramas del ejército]]. Así, al uso de [[tecnología furtiva]] ya mencionada, se añade el equipamiento de [[visión nocturna]] desarrollado para unidades operativas en condiciones de poca o ninguna visibilidad. Las tareas de vigilancia, de especial riesgo, se han encomendado a [[Vehículo aéreo no tripulado|vehículos no tripulados]], que pueden autodestruirse en caso de una eventual detección. La coordinación de las fuerzas ha sido otro de los ejes de la doctrina de [[Guerras en la Edad Contemporánea|guerra contemporánea]], y así se ha reflejado con la introducción de sistemas de [[criptología]] y nuevos dispositivos de comunicaciones, así como sistemas de intercepción de información enemiga.
La disrupción de la infraestructura enemiga, su red de inteligencia y sus comunicaciones debe pasar por el carácter altamente informatizado de sus equipos, por lo que ya ha comenzado a hablarse de la guerra digital como una nueva arma capaz de paralizar equipos, enviar órdenes confusas o simplemente sabotear estructuras del enemigo. La [[carrera espacial]], surgida como un episodio dentro de la [[Guerra Fría#Carrera Armamentística|carrera armamentística]], ha dado pie a plantear una hipotética guerra espacial que utilizaría [[Satélite artificial|satélites]] no sólo como [[Satélite de comunicaciones|medio de comunicación]] o [[satélite espía]]s, sino como armas efectivas contra la superficie.
 
En enero de [[2009]], ocho Estados poseían un total de más de 23.300 armas nucleares, según el Instituto Internacional de Estocolmo de Investigación para la Paz, de [[Suecia]].