Robert Fogel: Malsamoj inter versioj

[kontrolita revizio][kontrolita revizio]
Enhavo forigita Enhavo aldonita
Kreis novan paĝon kun "{{Informkesto homo}} '''Robert William FOGEL''' (Novjorko, 1a de julio 1926 – Oak Lawn, Ilinojso, 11a de junio 2013) estis usona historiisto kaj e..."
 
Neniu resumo de redakto
Linio 2:
'''Robert William FOGEL''' ([[Novjorko]], 1a de julio [[1926]] – Oak Lawn, [[Ilinojso]], 11a de junio [[2013]]) estis usona [[historiisto]] kaj [[ekonomikisto]], profesoro de la [[Universitato de Ĉikago]].
{{redaktata}}
== Biografio ==
Li ricevis la [[Nobel-premio pri ekonomiko|Nobel-premion pri ekonomiko]] en 1993 kun [[Douglass North]] pro siaj plinovaigoj en la esplorado de la ekonomia historio el la aplikado de kvantoteknikoj utilaj por klarigi la ekonomiajn kaj instituciajn ŝanĝojn. Li estas unu de la plej gravaj reprezentantoj de la "nova ekonomika historio".
 
Fogel studis en la [[Universitato Cornell]], en la [[Universitato Kolumbio]] kaj en la [[Universitato Johns Hopkins]]. Li laboris en la Nacia Servo de Ekonomika Esplorado kaj, poste, li estis profesoro en la [[Universitato de Ĉikago]] (1964-1975), en Harvardo (1975-1981) kaj, denove, en Ĉikago (ekde 1981).
Frente a la creencia de que ciertas innovaciones tecnológicas tienen un papel clave en el crecimiento económico, Fogel opinaba que tal hipótesis carecía de fundamento. Al aplicar técnicas econométricas nuevas, deshizo el mito de la importancia esencial del ferrocarril para el desarrollo económico en Estados Unidos. Su construcción, según Fogel, no tuvo un impacto tan decisivo como se suponía en el crecimiento de su país. La segunda aplicación de su método fue aún más polémica, pues intentó demostrar que la esclavitud era una institución vigorosa y eficiente, y que su eliminación se debió a la voluntad política, frente a la idea de que estaba en decadencia, de que era ineficiente y de que la Guerra Civil norteamericana solo adelantó su final unos años. Entre sus principales obras destacan: "Los ferrocarriles y el crecimiento económico norteamericano" (1964), "Tiempo en la cruz: La economía esclavista en los Estados Unidos" (1974) y "Lecturas sobre nueva historia económica" (1977).
 
Falleció a los 86 años el 11 de junio de 2013 en Oak Lawn (Ilinojso, EE. UU.).<ref>[http://www.nytimes.com/2013/06/12/business/robert-w-fogel-nobel-winning-economist-dies-at-86.html?pagewanted=all Robert W. Fogel, Nobel-Winning Economist, Dies at 86] (en inglés).</ref>